Zoekmachine Optimalisatie Amsterdam nodig?
SEO Bureau amsterdam
Zoekmachine optimalisatie specialist
SEO Bureau Amsterdam helpt jouw bedrijf te groeien
SEO Specialist in Amsterdam nodig?
Zoekmachine optimalisatie is het toepassen van verschillende SEO & marketing technieken om goed vindbaar te zijn in bijv. de regio Amsterdam. Beter online vindbaar zijn in de organische zoekresultaten betekent meer potentiële klanten. Een SEO specialist kan je hiermee helpen!
Meer leads binnen halen met je website? Zoekmachine optimalisatie Amsterdam heeft jarenlange ervaring en meerdere bedrijven geholpen met het binnen halen van nieuwe leads via hun website. We bespreken je online doelstellingen en middels korte lijnen, een analyse, rapportage en de juiste strategie weten potentiële klanten ook jouw website makkelijk te vinden!
SEO Bureau in Amsterdam | Specialist op het gebied van SEO
Zoekmachine optimalisatie Amsterdam is dus gespecialiseerd in organische zoekresultaten, conversie optimalisatie en algemene digitale marketing. Onze focus en expertise als marketingbureau is dus uiteindelijk het realiseren van succes door middel van online-groei van jouw bedrijf.
Online marketing is een essentieel onderdeel voor de vindbaarheid van je website. Is je website & webdesign geoptimaliseerd voor het behalen van conversies, dan zal je sneller een product of dienst verkopen. Meer omzet betekent meestal groei en met de juiste campagne kan je dus snel en efficiënt online succes boeken.
Amsterdam zoekmachine optimalisatie scan
Via een gratis SEO scan kunnen we een analyse doen om te kijken welke kansen er liggen voor jouw bedrijf. Deze scan is behoorlijk uitgebreid, maar wel erg belangrijk om informatie te krijgen je branche, concurrenten en hoe jouw website er nu voor staat.
De Zoekmachine Optimalisatie Scan die we aanbieden is dus geheel gratis!
We doen een compleet onderzoek over de kansen om jouw website te laten groeien in de zoekresultaten van Google. Deze waardevolle informatie zorgt voor direct inzicht in je algemene online zichtbaarheid en de mogelijkheden om met onze zoekmachine optimalisatie specialisten je vindbaarheid naar een hoger niveau te tillen.
Benieuwd naar welke punten we kijken voor jouw website of webshop met de gratis SEO check?
Lokale SEO Amsterdam
In het huidige digitale tijdperk is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat een website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Potentiële klanten hebben immers meer kans om een bedrijf online te vinden dan via welke andere methode dan ook. En als uw website niet hoog scoort op de pagina’s met zoekmachine resultaten (SERP’s), kan je veel zaken mislopen. Dat is waar SEO om de hoek komt kijken. Kort voor “search engine optimization,” SEO is het proces van het zichtbaarder maken van een website voor zoekers door het verbeteren van SEO ranking op SERPs. En als u klanten uit Amsterdam wilt aantrekken, dan moet u ervoor zorgen dat uw SEO-strategie specifiek is afgestemd op die Nederlandse stad.
Zoekmachine optimalisatie Amsterdam kan voor jouw website een winnende strategie realiseren!
Waarom lokale zoekmachine optimalisatie in Amsterdam?
Er zijn een paar belangrijke redenen waarom lokale SEO zo belangrijk is voor bedrijven in Amsterdam. Eerst en vooral is de stad een belangrijke toeristische bestemming, en als zodanig is er veel concurrentie voor lokale zoekresultaten van bedrijven die zich richten op toeristen.
Ten tweede is de stad de thuisbasis van een groot aantal kleine bedrijven – meer dan 98% van de bedrijven in Amsterdam heeft minder dan 10 werknemers – dus er is veel concurrentie voor die gelokaliseerde zoekresultaten.
Ten slotte legt Google de laatste jaren steeds meer nadruk op zijn “lokale” zoekresultaten, waardoor het voor bedrijven nog belangrijker wordt om zich te richten op hun lokale SEO-inspanningen.
Dus, zoals u kunt zien, is Amsterdam een belangrijke stad voor bedrijven om zich op te richten – en dat betekent dat het optimaliseren van uw website voor SEO een prioriteit zou moeten zijn. Maar hoe doe je dat? Zoekmachine optimalisatie Amsterdam legt het je uit!
SEO Tips voor lokale SEO in Amsterdam
1) Gebruik lokale trefwoorden: Wanneer mensen zoeken naar bedrijven online, nemen ze vaak locatie-informatie op in hun zoekwoorden (bijvoorbeeld “restaurants in Amsterdam”). Dus, als je wilt dat jouw website verschijnt wanneer mensen zoeken naar bedrijven in Amsterdam, moet je ervoor zorgen dat je overal op de website of webshop lokale trefwoorden gebruikt. Dit geldt niet alleen voor uw pagina, maar ook voor uw title tags, meta descriptions, alt text, etc.
2) Optimaliseer je Google Mijn Bedrijf-vermelding (gratis adverteren): Uw Google Mijn Bedrijf (GMB)-vermelding is een van de belangrijkste elementen in online marketing van een lokale SEO-strategie. GMB is een gratis platform van Google waarmee bedrijven hun online aanwezigheid kunnen beheren – inclusief hun openingstijden, contactgegevens, beoordelingen, enzovoort – allemaal op één plek. Je kan ermee adverteren en zelfs je eigen huisstijl toepassen. Bovendien verschijnen GMB-vermeldingen ook prominent op SERP’s, dus als jou pagina niet optimaliseert, mis je een waardevolle kans om nieuwe klanten uit Amsterdam aan te trekken.
3) Maak gerichte inhoud voor online marketing: Naast het gebruik van lokale trefwoorden op je website die wordt gelezen door bijv. de Google zoekmachine. Hiermee kan je je focussen op specifiek lezers in Amsterdam. Dit kan bijvoorbeeld door blogberichten te maken over populaire toeristische attracties in de stad of door webteksten te schrijven die rechtstreeks tot studenten van de daar gevestigde universiteiten spreken. Je kan je huisstijl aanpassen voor de omgeving Amsterdam of advertenties opstellen.
Dit alles is valt en staat met je juiste online marketing campagne.
Hoe gerichter en relevanter uw inhoud is voor lezers in Amsterdam, hoe groter de kans dat u hoog scoort op de SERP’s wanneer mensen uit die stad online zoeken naar bedrijven zoals het uwe.
Conclusie: Als je online marketing klanten in Amsterdam wilt aantrekken; dan moet je ervoor zorgen dat jouw website specifiek op de Nederlandse hoofdstad gericht is. Uiteraard kunnen wij als online marketing bureau jouw hierin ontzorgen!
Google zoekmachine
Samen groeien in Amsterdam!
De organische zoekresultaten van Google zijn een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing en het groeiproces van een bedrijf in het algemeen.
Onze zoekmachine optimalisatie specialisten begrijpen de complexe variabelen van Google als geen ander. Het idee is dat Google rekent op basis van formules (kunstmatige intelligentie) dus als je hier enige kennis over hebt kan je dus continue (her)gebruik maken van deze kennis om een website tot in perfectie geoptimaliseerd te krijgen.
Wanneer wij met onze kennis jouw website hoger kunnen krijgen in de zoekmachines waardoor je meer traffic & omzet realiseert, dan kunnen wij dit trucje maandelijks voor je gaan herhalen want we verdienen dan geld voor je en dit heeft weer een voordeel voor ons ook.
Ons motto is dan ook samen groeien, omdat we ook daadwerkelijk samen gaan groeien.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
SEO uitbesteden door een specialist heeft vaker meer rendement!
Wat is zoekmachine optimalisatie nou eigenlijk?
Je zoekmachine optimalisatie uitbesteden doe je wanneer je weet wat voor essentieel onderdeel het kan zijn om je bedrijf organisch te laten groeien.
Wij zien dat SEO in de essentie het snappen is van alle variabelen waar de zoekmachine (van Google in dit geval) waarde aangeeft.
Dan deze waardes een waarde geven en op dan op basis van de hoogste waard als eerst, een website structuur aanbrengen.
Daarbij gaat SEO vele kanten op, want het schrijven van een post op bijvoorbeeld facebook, geeft ook waarde aan SEO. Ook bijvoorbeeld de H1 titel van een website of een zoekwoorden onderzoek.
Wij zien zelfs dat een marketing funnel een deel van SEO en uiteraard is het belangrijk hoe een bedrijf zelf met zijn product & klanten omgaat.
Uiteindelijk is het belangrijkste om een overzicht te creëren hiervan en een strategie te ontwikkelen waarbij directe groei in Google zichtbaar is.
Wij denken dat we meer variabelen van Google kennen dan vele van onze collega bedrijven.
Hierdoor hebben we in de essentie een beter overzicht en lopen we dus voorop op het gebied van SEO specialisme.
''almost anything can be improved in some way''
Succesfull search engine optimalisation requires commitment, not a campgain
Welke taken vallen onder zoekmachine optimalisatie?
1. Je website of webshop van SEO-content voorzien
Zoals al gezegd zal een dergelijk bureau in de eerste plaats zorgen dat je website, webshop of blog voorzien is van SEO-content. Dat wil zeggen dat op je website tekst, foto’s en andere content staan die bijdraagt aan de vindbaarheid van die website.
Daarbij werkt een echte expert via fractalen. Dat wil zeggen een herhalend patroon van hoofdcategorie naar subcategorie. Dit is het meest complexe deel en doordat hier in het algemeen weinig aandacht aan gegeven wordt, hebben wij vaak sneller en makkelijker resultaat in de Google rankings!
Deze SEO-content en de kwaliteit daarvan is niet altijd gemakkelijk te bepalen of te kiezen, waardoor de aanpak van een professionele dienst zeker belangrijk is. De kernopdracht van een SEO-bureau is dus eerst en vooral garanderen dat jouw website, webshop of blog wel degelijk vindbaar is en dan met name op zoekwoorden die zowel relevant zijn als dat er een intentie tot actie in zit. Middels informatieve pagina’s kan er via een funnel ook naar hetzelfde doel gewerkt worden, maar hier zit vaak wat meer tijd en expertise in. Met een uitgebreid onderzoek proberen we hierin balans te vinden om op zowel korte als langer termijn succesvol te zijn.
2. Je bezoekersstatistieken bijhouden en analyseren
Als eigenaar van een website of blog wil je natuurlijk een duidelijk beeld hebben van wie je website bezoekt, wanneer en waarom. Dergelijke info kan je gemakkelijk achterhalen dankzij een uitgebreid onderzoek en het is aan te raden dit uit te laten voeren door een gespecialiseerd bureau voor SEO.
Deze gegevens zijn namelijk niet enkel interessant omdat ze het succes van je bedrijf in perspectief plaatsen en goed zijn om te weten. Ze helpen je ook om het eventueel beter te doen. Wat kan je bijvoorbeeld veranderen aan de inhoud of layout van je website, zodat je méér bezoekers aantrekt? Zijn er bepaalde dagen of uren van de dag waarop je website een groter aantal bezoekers over de vloer krijgt? Welke pagina’s hebben al traffic, maar kan door simpele aanpassingen veel meer traffic genereren? Welke kansen zijn nog niet benut door je concurrenten (laag hangend fruit)?
Het zijn slechts enkele voorbeelden van vragen waar je dankzij de analyse een duidelijk antwoord op krijgt. Die inzichten en updates maken het dan weer een stuk gemakkelijker om je website of webshop beter en bereikbaarder te maken waardoor je zal stijgen in de Google zoekmachine!
3. Optimaliseren met een focus op natuurlijk verwerkte zoekwoorden
We hebben het al meermaals gehad over het belang van zoekwoorden bij het SEO-optimaliseren van een website of webshop. Belangrijk om te weten is dat die zoekwoorden die in de content van je website verwerkt zitten niet zomaar overal zonder duidelijk plan zouden moeten staan. Het moet immers gaan om keywords die op een natuurlijke, ongeforceerde en goed leesbare manier gebruikt worden met in het achterhoofd een duidelijke structuur voor Google. SEO is dus planmatig en hoe beter en helderder je plan (met de kennis hoe Google het graag leest), hoe meer kans je maakt om hoog te scoren met relevante pagina’s.
Het is dan ook niet altijd gemakkelijk om content te creëren die de balans biedt tussen goed en aangenaam leesbaar aan de ene kant en SEO-proof aan de andere kant. Een goed SEO bureau zal daar echter bedreven in zijn en hierdoor is het vaak beter om je zoekmachine optimalsatie uit te laten besteden door iemand die er echt verstand van heeft.
Het resultaat is dat alle inhoud op je website of webshop écht bijdraagt aan de vindbaarheid van de website, zonder dat er in de teksten gespamd wordt met zoekwoorden. Die balans zal hoe dan ook bijdrage aan het succes van je bedrijf of project!
FAQ Zoekmachine Optimalisatie Amsterdam
Lokale zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid en rangschikking van de website van een bedrijf op lokale zoekmachines. Het doel is ervoor te zorgen dat de site verschijnt als een van de topresultaten voor relevante zoekopdrachten die door potentiële klanten in het gebied worden ingevoerd.
Er zijn een aantal dingen die gedaan kunnen worden om lokale SEO te verbeteren, zoals het creëren van inhoud die rijk is aan trefwoorden, het toevoegen van je bedrijf aan online gidsen, en het verkrijgen van positieve beoordelingen van klanten. Het is ook belangrijk om het backlinkprofiel van je website in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat er links van hoogwaardige websites naar je site verwijzen.
Er zijn een paar redenen waarom lokale SEO belangrijk kan zijn voor bedrijven in Amsterdam. Ten eerste gebruiken veel mensen nu zoekmachines om lokale bedrijven te vinden. Uit een recent onderzoek bleek zelfs dat 63% van de consumenten lokale zoekopdrachten uitvoert op hun mobiele apparaten. Dus als je bedrijf niet verschijnt in de zoekresultaten voor relevante zoekwoorden, mis je veel potentiële klanten.
Ten tweede geeft Google de laatste jaren steeds meer prioriteit aan lokale zoekresultaten. Ze hebben zelfs onlangs aangekondigd dat 50% van alle mobiele zoekopdrachten nu lokaal zijn. Daarom is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat je bedrijf goed scoort in de lokale zoekresultaten.